Vietin tässä aamulla pari tuntia kädet sananmukaisesti liisterissä.
Tein koneeseen uuden kowlinkin ja päällystin osan rungosta ja palan siipeäkin liisteriin kastetuilla paperisuikaleilla.
8822.jpg
Eli ensin oli vuorossa runko, jossa oli paljon liimajälkiä, likaa yms tasoitettavaa ja peitettävää. Päällystin rungon ensin sanomalehtipaperilla, joka on tarpeeksi ohutta mutta kuitenkin peittävää. Näin sain rungon kolhut tasoitettua paremmin.
8824.jpg
Seuraavaksi jätin rungon kuivumaan hetkeksi ja siirryin siiven kimppuun. Siivessä oli tukikeppi ja sen "kolo" jotka halusin piiloon joten päällystin kolon ensin sanomalehtipaperilla ja sitten kerroksella kopiopaperia, jotta maalin alta ei näkyisi ruma sanomalehti. Liisteristä märällä sanomalehdellä on helppo myötäillä peitettävän materiaalin muotoja, tätä tekniikkaa hyödynsin myös uuden kowlingin teossa.
 
Aloitin kowlingin teon peittämällä vanhan kowlingin raadon talouskelmulla, tämä estäisi raadon kulmien kiinnijäämisen uuteen kowlingiin ja helpottaisi myös uuden ja vanhan irrotusta toisistaan. Tämän jälkeen aloin pistämään liisteröityä sanomalehtipaperia kerros kerrokselta siististi vanhan kowlinkin päälle.
8827.jpg
En laskenut kerroksia mutta arviolta taisi tulla 5-8 kerrosta. Potkurin reiän kohdalla on vähemmän, jotta sen saa myöhemmin leikattua auki ja reunoissa on enemmän, jotta ne kestäisivät paremmin.
8828.jpg
Sanomalehtipaperin jälkeen päällystin kowlingin kopiopaperilla jotta maalaus olisi helpompaa. Tässä piti olla tarkkana jotta saisi mahdollisimman siistiä pintaa. Ensimmäinen kerta on silti aina ensimmäinen ja parempikin olisi voinut tulla mutta tekee sitten vaikka monta uutta myöhemmin =) Näitä kun voi tehdä vaikka jokaisen kullekin viikonpäivälle =D
8830.jpg
Tässä näkyy kowlinki ja runko kuivumassa. Verraten vanhempiin kuviin tuli paljon siistimpi runko joten maalausjäljenkin pitäisi olla parempaa kuin entiseen pintaan.
 
Seuraavassa yksityiskohtia aamun urakan jäljiltä:
8831.jpg
8832.jpg
 
8835.jpg
8836.jpg
Ylemmissä on peitetty lähinnä liimaus ja muita rumia jälkiä.
 
8838.jpg
Tässä näkyy rungosta irtonainen pala, jonka Juketzu on teipannut paikalleen. Paperi+liisteri yhdistelmä peittää sen hyvin.
 
8840.jpg
Kowlinki sisältä. Elmukelmuun ei tartu niin hyvin joten pistin sitä vanhan ja uuden väliin.
 
8837.jpg
Tässä vielä kuvaa rungon sisuksista alapuolelta, jotka jäävät tänälleen, koska tämä osa ei näy siiven ollessa kiinni ulospäin. Työntötangotkin jäävät paikoilleen.
 
Jos jotakuta kiinnostaa liisteröintijutut enemmän, kysykää ihmeessä! Kerron mielelläni enemmän =)
 
Seuraavaksi paperi+ liisteri saa kuivua ihan rauhassa iltaan asti ainankin, jolloin aloitan maalaamisen. Jos runko ja kowlinki eivät ole vielä kuivuneet niin ainankin siipi pitäisi olla maalauskunnossa, siinä kun on vain pari kerrosta ja sekin niin pienellä alalla. Huomenna sitten voisi jatkaa jotain pientä messuilla tai viimeistään sen jälkeen =)